ETV ekraanil vana-aastaõhtu programmis vahendatud draamateatri friigisõu, mis on tohutult kriitikat ja proteste pälvinud, leidis Õhtulehes haiglaslikult ülevoolavalt kiitvad hinnangud, et mitte öelda – see on ebanormaalust võimendav hosianna rõvedustele. Tegu saab olla kas spetsiaalse tellimusega anda kriitikale vastulöök või lihtlabase pimeda idiootsusega. Resümeerides näib, et tegu on teadliku provokatsiooniga nii teatri, rahvusringhäälingu kui nüüd ka Õhtulehe poolt. Igatahes kultuurimarksistide peades toimuvast annab isegi see lühike lõik, mille siin avaldame, selge pildi.
„Vapustav ja suurejooneline! Identiteedikabaree „DRAG SHOW vol 4“ ei lähe hetkekski üle piiri“, sellist hüüatust kannab artikkel, mille autoriks on märgitud Õhtulehe uudistereporter Inkari Lindve, kes muuseas on sotsiaalmeediasse riputanud ka fännipildi spektaakli osalenud habemega pioneeritüdrukuga.
Ta jätkab: „Käes on omamoodi ajad. Praegu ühe popima laulu sõnad räägivad vennast, kes on lesbi, rahvusteatri aga on vallutanud drag´id. Draamateatri seinad võiks niigi paljustki rääkida, nüüd aga saavad nad jutuainet kõvasti juurdegi.“
See on vaid leebe osa algusest. Siis aga jätkab: „Laval ja lava taga möllanud tudengid ning neid juhendanud asjatundjad on teinud supertööd. Suisa imestama paneb, et libedal teel pole libastumisi. Kogu etendus jääb ülespoole labasusest, sellele tasemele jõudmiseks on kahtlemata nähtud kõvasti vaeva. Laval on tisse ja näeb ka seda, mis muidu püksi jääb. Kuidas välgutada paljast ihu nii, et hea maitse säiliks? Selles tükis pole see ühe geeniuse panus, vaid koostöö. Piinlik ei hakka hetkekski, elu on kabaree.“
Kes seda rõvedat spektaaklit teles ei näinud, siis seal oli näiteks lava alt kerkinud peeniseks kostümeeritud näitleja, kes demonstratiivselt asus sugu tegema stiliseeritud rahvariietes Eesti neiuga ning samal ajal lava alt välja viskama alasti beebinukusid – taustaks Eesti rahvusmustrid ka kõlamas laul “Maa tuleb täita lastega” Hando Runneli sõnadele. Seda kõike kokku võttes, jääb küsida, millal Inkari Lindvel või temasugustel üldse piinlik on.
Selle nõretava „arvustuse“ autori iseloomustuseks seisab Õhtulehes järgmine: „Inkari Lindve himustab kolmanda põlve tartlasena vahel väikekodanlikku idülli, aga hing kõnnib paljajalu lompides. Tema poolehoid kuulub nõrgematele ja ta soovib kirjutada lugusid inimestest, kelle lood liigutavad. Ta leiab, et elu on tõsine, kuid päris vahva!“
Tõsiasi on siiski see, et praeguseks on väga paljud inimesed vastanud Varro Vooglaiu üleskutsele saata oma protest ERRi nõukogule ja juhatuselle, et väljendada, mida nad arvavad muu hulgas perekonna, emaduse ja eriti paljulapseliste emade rõvedast mõnitamisest.
“Selle rõlguse ülekandmine kümnetesse tuhandetesse Eesti kodudesse oli täiesti lubamatu, sest rahvusringhäälingu seaduse kohaselt peab ERR väärtustama perekonnal põhinevat ühiskonnakorraldust, ERRi hea tava kohaselt ei tohi aga rahvusringhääling tiražeerida ei vulgaarsusi ega labasusi,” kirjutab Vooglaid.
Lisatud:
Seda spektaaklit tõstis taevasse ka end parempoolseks väljaandeks pidav Postimees. Ajalehe kultuuritoimetus avaldas sellest galerii koguni üle 300 pildiga ning kirjutas: “Menukas identiteedikabaree «DRAG SHOW vol 4» jõudis aastavahetusel ja sellele järgnevatel päevadel Eesti Draamateatri lavale. Ülimenukat identiteedikabareed vedas ka sel korral kindla käe ja meelega alati vapustav Madam Andrus Vaarik, kel seekord abiks sensatsiooniline Vilita. Vaata galeriist, kuidas möödusid unutamatud õhtud drag queen’ide seltsis!”
Vaata lisaks: